Garmin nüvi 3760T teszt: van ennél szebb?
Méret: 75 x122 x 8,9 mm
GPS szoftver: Garmin
Bővíthető memória: microSD
TMC: igen
Multimédia: Képnézegető, Bluetooth kihangosító
Ár: shop
Részletek: teljes adatlap


Ami a külcsínt illeti, nos, a tekintetben nem sok kihívója akad ennek a navinak. A Garmin idén tavasszal rántotta le a leplet legújabb, nüvi 3700-as sorozatú készülékeiről, melyek közül mi most a középső modellt mutatjuk be részletesen Olvasóinknak.

Szponzorált hirdetések

A termékcsalád három képviselője egész pontosan a következő: nüvi 3750, nüvi 3760T és nüvi 3790T. Design tekintetében nem sok különbség fedezhető fel a három delikvens között, szolgáltatási kör, illetve árazás tekintetében viszont annál több. Szerkesztőségünkben ezúttal a középső királyfi tett látogatást, mely hozott is, meg nem is, vagyis sok minden funkció benne van, ami a kistesójából még hiányzik, de néhány feature-t azért megtartott a gyártó az abszolút csúcsmodell számára.

Galéria Remekbe szabva

Remekbe szabva

[+] még több fotó

Vékony, nagyon vékony!
Nem is olyan rég volt szerencsém az egyik első iGO primós navigációs készülékhez, a Navon N480-hoz, mely a maga mindössze 10 milliméteres vastagságával egyértelműen a vékony masinák táborába sorolható. A Garminnak azonban sikerült még ennél is tovább mennie, már ami a karcsúsítást illeti: a nüvi 3760T vastagsága alig 8,9 milliméter! Összehasonlításképp, a bestseller kategóriás Wayteq X920BT 14 milliméter vastag, és azt sem igazán érezzük vastagnak.
Galéria Van stílusa

Van stílusa

[+] még több fotó

Design
A szupervékony kivitel önmagában véve azonban még nem jelentene garanciát a sikerre, azonban a Garmin designerei e tekintetben is alaposan kitettek magukért. A készülék külcsínje leginkább az iPhone-éhoz hasonlatos, csak éppen némileg szögletesebb annál (bár az iPhone 4 is elég szögletes már). A fedlap egészét egy strapabíró üveglap fedi, mely alaphelyzetben ugyebár teljesen fekete, így egyrészt remekül néz ki, másrészt viszont gyorsan bepiszkítják az ujjlenyomatok. Az oldaléleken egy 5 milliméteres króm díszcsík fut körbe, a hátlap pedig 3/4-1/4 arányban szálhúzott, illetve zongoralakk fekete bevonatú.
Galéria nüvi 3760T vs. iPhone 3G

nüvi 3760T vs. iPhone 3G

[+] még több fotó


Felszereltség

A baloldal teljesen csupasz, az ellentétes oldalon pedig a fedetlen microSD bővítőhely kapott helyet. A felső élen egy szolid típusjelzés, egy kis bemélyedés (a tartóhoz) és egy on/off gomb tanyázik, alul pedig az egyedi, tíz tüskés rendszercsatlakozó mellett egy szabványos és fedetlen microUSB aljzat található. A hátlap enyhén mocorog, amit nem tudok mire vélni egy ilyen, amúgy abszolút minőségi termék esetében. Ugyancsak hátul leledzik a beépített hangszóró, mely azonban autós használat esetén nem kap feladatot.
Galéria Mindössze 8,9 milliméter vastag

Mindössze 8,9 milliméter vastag

[+] még több fotó

Autós szett
Történt ugyanis, hogy az autós szett részét képező tartóegységbe egy ennél nagyobb méretű és jobb minőségű hangszóró került. A tartó sajnos nem túl messzire, mindössze 7-8 centiméterre tolja el a szélvédőtől a készüléket, mindenesetre rögzítése abszolút masszív, nyöszörgésnek nyoma sincs. Az aktív tartó baloldalára került a szabványos miniUSB aljzat, ide kell bedugni a szivargyújtós töltőt, illetve az annak részét képező TMC-vevőt és antennát. Apró figyelmesség, hogy az alapcsomagban egy olyan kis korong is fellelhető, mellyel nem a szélvédős, hanem a műszerfalas rögzítési megoldást kedvelőknek kíván kedvezni a gyártó. Hálózati töltő viszont nem jár alapáron. Az integrált akksiról nem sok mindent árul el a gyártó, mindössze annyit, hogy optimális esetben mintegy 4 órás működési időt tesz lehetővé.
Galéria Szélvédőre (is) cuppantható

Szélvédőre (is) cuppantható

[+] még több fotó

Kijelző
Ahogy az alapdesign, úgy a kijelző is mindenképpen a kategória élvonalába sorolható. A panel ugyan nem rekord nagy, hiszen ma már sok naviban 5 colos display található, mindenesetre a 4,3 colos képátló tökéletesen elegendő a hétköznapi gyakorlatban. A 800x480 pixeles felbontás egyszerűen üdítő annak a szempárnak, mely mondjuk évek óta 240x320, vagy 480x272 pixeles felbontáshoz szokott: a megjelenített grafikák abszolút részletgazdagok, pixelesedésnek nyoma sincs. OLED helyett ugyan még a régebbi TFT technológiára épül a kijelző, ezzel együtt a kontrasztarányára egyetlen rossz szavunk sem lehet, és akkor a multi-touchról, vagyis a többujjas kezelhetőségről még nem is beszéltünk. Ezenkívül még egy giroszkóp is került a kicsikébe, így a kijelzőképe automatikusan elfordul, ha mondjuk vízszintesből függőlegesbe forgatjuk magát a készüléket.
Galéria Itt kezdődik minden

Itt kezdődik minden

[+] még több fotó

Start!
A hidegindítás mintegy 15 másodpercnyi időt vesz igénybe, a meleg start pedig gyakorlatilag semennyit. Alaphelyzetben két nagy ikon uralja a kijelzőt, az egyik a "Hova?", a másik pedig a "Térkép megtekintése" feliratot viseli maga alatt. A legfelső sorba került a GPS-jel erőssége piktogram, a Bluetooth információs ikon, az éppen aktív jármű mód, a pontos idő, illetve az akkumulátor töltöttségi szintje. Alulra négy darab, közepes méretű ikon került: Megállás, Kerülőút, Hangerő és Eszközök.
Galéria Adatbevitel

Adatbevitel

[+] még több fotó

Hova?
Ha tudjuk úticélunk pontos címét, akkor azt egy QWERTY, vagy ABCDEF kiosztású virtuális billentyűzeten tudjuk begépelni, melyek gombjai mintegy 6x8 milliméter méretűek. Ezt követően a célpont gyorsan meg is jelenik a térképen, majd pedig a balalsó sarokban lévő Indulj! gombra bökve meg is kezdődik az útvonaltervezés, majd pedig a navigáció. A térkép a +/- gombokkal, illetve multi-touch módon zoomolható, és persze el is forgatható - a grafika kirajzolási sebessége abszolút elsőosztályú. POI-k tekintetében kereshetünk név szerint, illetve a megfelelő kategóriák alapján, a térképen megjelenített POI-kra rábökve pedig gyorsan megtudhatjuk például az éttermek, vagy szállodák pontos telefonszámát. POI-kat a következő helyeken lehet keresni: közelben, városban, legutóbbi úticélnál, kedvencek közelében, útvonalon, illetve úticél mellett.
Galéria Átszeljük Európát

Átszeljük Európát

[+] még több fotó

Aki keres, talál és tervez
Kereshetünk továbbá a korábbi úticélok, vagy mondjuk az általunk rögzített, illetve az alapértelmezett kedvencek (európai, amerikai és ázsiai Garmin HQ) között. Külön keresési opciót kaptak a parkolók és a kereszteződések, ezenkívül pedig természetesen konkrét koordinátákat is be lehet adni a rendszernek. A következő tervezési módok közül lehet választani: rövid idő, kis távolság, kevés üzemanyag, illetve légvonal, ezenkívül pedig le lehet tiltani például a földutak használatát, ha éppen nem terepjáróval közlekedünk. Megadható továbbá, hogy autóval, gyalog, vagy éppen kerékpárral közlekedünk, no és az elmaradhatatlan köztes célpont beszúrási opció sem hiányzik a repertoárból.
Galéria Fedélzeti computer

Fedélzeti computer

[+] még több fotó

Speed
Az útvonaltervezési sebesség kegyetlen gyors. Kipróbáltam, hogy egy Budapest-Frankfurt kiruccanást 8, azaz nyolc másodperc alatt tervez meg a masina, Párizsba pedig ugyaninnen 10 másodperc alatt készített el egy útvonalat. A TrafficTrends megoldás leginkább a TomTom-féle IQ Routes-hoz hasonlítható: a felhasználók által korábban rögzített adatok alapján másféle útvonalat kapunk, ha hétfő reggel indulunk ugyanoda, mintha például vasárnap délután tennénk meg ezt az utat. A MyTrends lényege, hogy a készülék a felhasználó saját szokásaihoz próbál idomulni, és gyakorlatilag mindenféle beavatkozás nélkül képes megmondani nekünk, hogy a munka végeztével körülbelül mennyi idő alatt és milyen forgalom mellett érünk majd haza.
Galéria Képnézegető

Képnézegető

[+] még több fotó

Zöld hullám
A nüvi 3760T-ből természetesen a környezettudatosság sem hiányozhat, csakúgy, mint nemrégiben az iGO primo legújabb, 1.1-es kiadásába is bekerült ez a feature. EcoRoute módban meg lehet adni, hogy milyen üzemanyagot (benzin, dízel, etanol, LPG, CNG) tankolunk a kocsiba, hogy városban, illetve autópályán körülbelül mennyi az autónk fogyasztása, illetve, hogy éppen milyen áron tankoltunk naftát a négykerekűbe. Az EcoChallenge mód ezenkívül játékos módon arra próbál megtanítani, hogy a nagy fékezések és gyorsítások elkerülésével milyen sok üzemanyagot lehet megtanítani.
Galéria ecoChallenge

ecoChallenge

[+] még több fotó

Használat közben
A térkép megjelenítési részletessége három lépcsőben állítható, vizuális témából összesen tizenegy darabot kapunk, no és persze a szokásos éjszakai és nappali üzemmód sem hiányzik. A fényerő tíz fokozatban szabályozható, a kijelző jobbfelső sarkába biggyeszthető kis gombbal pedig bármikor készíthetünk screenshotokat (rejtett módon ez is benne van az iGO primoban). A térképen alaphelyzetben egy kis autó jelöl minket, ez a grafika azonban szabadon lecserélhető. Ha rábökünk a kocsira, máris belépünk a "Hol vagyok?" opcióba, ahol minden fontos adat (koordináta, közeli címek, közelben lévő rendőrség) villámgyorsan áttekinthető. Navigálás közben a jobbalsó sarokban látható az aktuális és a megengedett maximális sebesség. Erre rábökve megjelenik a kis fedélzeti komputer, illetve itt jegyzendő meg, hogy természetesen a traffipax előrejelzés sem hiányzik a fedélzetről.
Galéria Masszív cucc

Masszív cucc

[+] még több fotó

Térképek
Alaphelyzetben negyvenhárom európai ország térképe (Navteq), illetve több mint 2,2 millió POI kap helyet a készüléken, a hatvan napos nüMaps garancia pedig biztosítékot jelent arra, hogy a bolti polcról levett új navigátorunkat első alkalommal ingyen be tudjuk frissíteni a legújabb térképekkel. Eddig még nem esett szó a fejlett sávasszisztens funkcióról, illetve a kereszteződés előnézet opcióról, valamint a spéci PIN-kódos védelemről (Garmin Lock).
Galéria Autós töltő TMC-vel

Autós töltő TMC-vel

[+] még több fotó

Frissítés, egyebek
Készülékünket az egyedi gyártási száma alapján a my.garmin.com weboldalon lehet regisztrálni, és ugyanitt tudunk új térképeket vásárolni, vagy éppen szoftvert frissíteni. A tesztkészüléken egyébként alaphelyzetben egy 2.20-as firmware volt, amit aztán 2.50-esre sikerült frissíteni. Ami a navigációs hangokat illeti, nos, azok magyarosabb kiejtésén lenne még mit csiszolgatni, e tekintetben az iGO még mindig viszi a pálmát. TTS-t tud a masina, de magyarul még nem. És akkor, ami eddig még kimaradt, de ott van a készülék memóriájában: képnézegető (multi-touch), világóra, ébresztőóra (egy időpont), számológép (nem tudományos) és mértékegység váltó.
Galéria Teszvesz város

Teszvesz város

[+] még több fotó

Konklúzió
A Garmin nüvi 3760T egy remekül "megdesignolt" és jól összerakott, nagytudású GPS navigátor. Gyönyörű és multi-touch képes a kijelzője, villámgyors a működése, van benne Eco üzemmód, TMC és Bluetooth támogatással rendelkezik, és még gyalogos móddal is fel van vértezve, bár az MP3 lejátszó hiányzik belőle. A cucc sajnos nem olcsó, hiszen listaára 104800 forint, bár adott esetben ennél néhány ezer forinttal olcsóbban is beszerezhető. Aki meg tud lenni Bluetooth kihangosítás nélkül, az válassza a némileg olcsóbb nüvi 3750-est, aki pedig a non-plus-ultra kategóriára vágyik, az a drágább és idén EISA díjat kapott nüvi 3790T-t vigye haza. Ez utóbbiban extra funkció a hangvezérelhetőség (angolul), a 3D épületek, illetve a domborzati képmegjelenítés.
Galéria Felül egy iPhone 3G, alul a nüvi 3760T

Felül egy iPhone 3G, alul a nüvi 3760T

[+] még több fotó

További érdekes cikkek:
TomTom XL2: második nekifutás
Teszt: mit tud az új iGO, a primo?
Becker Z217 navigáció: drágaságom
iconX A420 Flat: laposan olcsó GPS
Teszt: Nokia Ovi Maps - ingyenes navigáció örökre

Szponzorált hirdetések

Forrás:
Mobil Portál

FN.HU tech -tudomány rovat cikkei

Profession állások

további állások