Fizess, és egyenlőbb leszel az egyenlőknél: a Facebook legújabb szolgáltatása azok számára készült, akik szeretnének mindig a legfontosabbak lenni. Még barátaik hírfalán is.

Szponzorált hirdetések

Új bevételi forrást tesztel a Facebook, amelynek a lényege az, hogy a felhasználók saját bejegyzéseiket előnyben részesítsék azokon a hírfalakon, ahol az megjelenik. A kiszivárgott tesztben két dollár, azaz nagyjából ötszáz forintért vásárolhatnak a felhasználók elsőbbséget bejegyzéseiknek.

Hirdetés


Normális esetben, alapértelmezett beállítások mellett a bejegyzések sorrendje népszerűségüktől – like-ok és hozzászólások számától – függ, így elviekben legfelül a legérdekesebb pletykákat, történéseket találhatjuk. Illetve amennyiben ezt a funkciót bevezetik élesben és rá is szoknak az emberek használatára, akkor csak találhattuk.

Ötszázért megmondhatod, mi legyen fontos az ismerőseidnek - amíg azok le nem iratkoznak rólad.

Ötszázért megmondhatod, mi legyen fontos az ismerőseidnek - amíg azok le nem iratkoznak rólad.


A „kiemelés” (highlight) funkció ugyanis megbolygatja ezt az automatikus sorrendet, és a fizetős felhasználó bejegyzését nyomja legfelülre. Emellett ezen bejegyzések tovább maradnak a hírfolyamban, illetve több barátnak és feliratkozónak jelenik meg. Azaz több figyelmet kap, még akkor is, ha önmagában nem érdemelte volna ezt ki.

A jelen információk szerint a Facebook sem hiszi, hogy jelentős bevétel származhat a funkcióból, és az sem biztos, hogy végül bevezetésre kerül. Ugyan tényleg elképzelhető olyan eset, amelyben az adott bejegyzés kiemelése hasznos a közösség számára is, de emellett az is borítékolható, hogy ennél jóval több esetben használnák a funkciót saját kicsinyes, egoista céljaikra, amely azt eredményezné, hogy egyre használhatatlanabbá válna a Facebook „automata” bejegyzés-rangsoroló rendszere. No nem mintha nem ismernék épp elég olyan embert, aki helyette az időrendi rendezést használná!

Szponzorált hirdetések

Ráugrott a világ az Instagram-videókra

Ha bárki is kétkedett volna, hogy van-e értelme a mobilos fotómegosztó számára a videó felé nyitni, a számok igencsak meggyőzőek: máris az egész világ ontja a minifilmeket.

Ráugrott a világ az Instagram-videókra
Ráugrott a világ az Instagram-videókra